Høgkubben fra Blindheim

Turbeskrivelse til Høgkubben (450) fra Blindheim. Ruten som er beskrevet her går fra Blindheim helsehus, men man kan også gå fra blant annet fra Eikenosen og Spjelkavik

450 moh.

Sko
Anbefaler vanntette sko

BLÅ - middels

Turen er tyngst helt i starten, men bare et kort stykke. Deretter går det jevnt og trutt opp til toppen.

Fra Ålesund sentrum følger du E136 til Moa. Ta av videre på E39 mot Bergen. Etter Blindheimstunnelen tar du av mot rv. 60 mot Stranda og Sykkylven, og i rundkjøringen som kommer, ta av til venstre, og følg forbi bensinstasjonen. Kjør opp til høyre i det første krysset som kommer. Det er skiltet mot Høgkubben her, og du vil se Rema 1000 ligge langs veien. Når det gjelder parkering, så parkerer flere bak helsehuset, men der er det reservert parkering for besøkende, så parkerte selv ved Eurospar. Ta i så tilfelle av til høyre når du har kommet opp bakken, og fortsett over broen. Det er bare noen få minutter å gå herfra til hvor stien starter.

Fra Eurospar følg tilbake over broen til krysset du kom fra. Gå rett opp forbi helsehuset (se bilde), og du vil finne stien rett bak. Deretter er det bare å følge helt til topps! :-)